Ljubeča pozornost


Molitev, ki ti jo predlagam, je orodje, s katerim odkrijemo, kako je bil Gospod navzoč v našem življenju in kako smo odgovarjali na njegovo navzočnost. Ohranja našo življenjsko povezanost z njim. Bog je navzoč sredi dogodkov, okoliščin in doživljanja, sredi našega vsakdanjika. S to molitvijo vadiš svojo ljubezen do njega. Vsebuje to, kar si vedno želel povedati tistemu, ki ga imaš resnično rad: »Hvala … Pomagaj mi … Ljubim te … Žal mi je … Bodi z menoj.«

Če ti pomaga, lahko vsako točko tudi zapisuješ.

1. Bog, moj Očka, popolnoma sem odvisen od tebe. Vse je tvoj dar. Vse je dar. Slavim te in se ti zahvaljujem za darove današnjega dne (napišem ali naštejem vse darove, ki se jih zavedam).

2. Gospod, verujem, da deluješ skozi čas in v času, da bi me razodel meni samemu. Prosim te, podari mi vedno večje zavedanje tega, kako ti vodiš in oblikuješ moje življenje. Pomagaj mi, da bom vedno bolj občutljivo zaznaval ovire, ki ti jih postavljam.

3. Danes si bil navzoč v mojem življenju. Bodi mi blizu zdaj, ko premišljujem:

o tvoji navzočnosti v dogodkih dneva;

o tvoji navzočnosti v mojih občutjih današnjega dne;

o tem, kako si me danes klical;

o tem, kako sem ti danes odgovoril.

4. Oče, prosim te za tvoje ljubeče odpuščanje in ozdravljenje. Še posebno te prosim, da ozdraviš ta in ta dogodek ali srečanje današnjega dne …

5. Napolnjen z upanjem in trdno vero v tvojo ljubezen in moč, se izročam tvoji skrbi in močno prosim (prosi za dar, ki ga najbolj želiš in potrebuješ; veruj, da ti Bog želi to tudi podariti).

Naj nas ta molitev v letu vere še bolj poveže. Zaradi nje se bomo lažje sprejemali in si med seboj tudi odpuščali.

Dnevno izpraševanje vesti (DV 43)

Vsakodnevno večerno izpraševanje vesti je vaja pregledovanja dneva v molitvi. Namen je odkrivanje ljubeče Božje prisotnosti in razločevanje smeri, ki jo Bog ubira za nas osebno. Gre za starodavno cerkveno prakso, ki nam lahko pomaga videti Boga na delu v luči naše lastne izkušnje. Z drugimi besedami, pomaga nam povezati življenje, delo in molitev (kontemplativnost v akciji). Lahko ga opravimo tudi med vračanjem z dela, srečanja, potovanja …

Kako prav razumeti to vajo, v kateri gledamo Božjo ljubezen in lastne grehe?

Ne gre zgolj za preprosto spraševanje zavesti. Tudi ateist lahko premišljuje o svojem življenju (podjetje vrednoti delo …) in o tem, kaj lahko izboljša. Vsak poskus napredovanja zahteva pregled prehojenega. V kolikor z eksamnom izboljšujem zgolj svoje zunanje vedenje, mi nič ne pomaga za poglobitev odnosa z Bogom.

Le ko je Bog v središču, je eksamen resnično molitev. Podobno kot v prvem tednu DV (in v vseh DV), je smisel te vaje doživljanje (dejavne) Božje ljubezni in odgovarjanje nanjo.

Nič me bolj ne sili v ljubezen kot boleč občutek, da drugega nisem ljubil. V zaporedju vaje je Njegova ljubezen v kontrastu z mojim pomanjkanjem ljubezni.

Ko razmišljam o svojem grehu, ne gledam le nezaupanja, ki mi ukrade notranjo gotovost in me pusti tujca in samega, da vidim le negativne posledice v svojem življenju. Gledati moram v grehu še posebej svoje pomanjkanje ljubezni, zaupanja. Izkušnja, da sem Drugemu še veliko dolžan, me lahko resnično premakne, da začnem vedno bolj ljubiti, kolikor zmorem.

Prva možnost – sledi opisu v knjižici Ignacija Lojolskega Duhovne vaje številka 43 v 5 točkah.

Druga, poglobljena možnost.

1. Zahvaljevanje Bogu za prejete darove. Ignacij poudari, da moram najprej gledati in zreti Božje delovanje, ne svojega. Njegovo delovanje v meni lahko globlje vidim in se ga zavedam, le če se Mu zahvaljujem. Zahvaljevanje je prepoznavanje, priznavanje in sprejemanje konkretnih darov.

2. Prošnjo za milost, da bi spoznal grehe in se poboljšal. Milost – pomagaj mi razumeti, kdo sem, in hkrati, kdo si ti zame. Kolikor v moči zahvale v meni raste zavedanje, da sem ljubljen, kolikor odkrivam sebe sprejetega v Božjem usmiljenju in se vidim v resnici, kot sem pred Njim. Spoznati resnico svojega življenja, prepoznati potrebo po odrešenju, verovati v odrešenje, ki mi ga Bog ponuja – vse to je milost.

Prošnja izraža tudi moje sodelovanje: da spoznam grehe in jih odpravim.

 3.  Račun od svoje vesti za misli, besede in dejanje od vstajanja naprej.

Gledam, kaj mi je pomagalo, da sem občutljiv na Božjo ljubezen in darove, kaj mi je pomagalo, da sem živel v ljubezni z Njim, in kaj me je pri tem oviralo.

Npr. zakaj sem se posvetil nekemu delu (bližnjemu …), ne da bi se zavedal, da je On navzoč in me spremlja. Skrbelo me je, da bom delo dobro opravil, nisem pa zaupal Vanj, med svojim delom.

Moje misli, besede in dejanja mi lahko pomagajo ali pa me ovirajo – pri mojem zaupanju in ljubezni do Njega.

4. Potem ko sem videl svojo stvarnost, prosim odpuščanja za pomanjkanje. Tam, kjer sem deloval po svoje in nisem bil v stiku z Njim, tam, kjer sem ponujane darove zaničeval.

Le, če to boleče čutim, lahko globoko prosim za odpuščanje. Nisem zgolj naredil ene napake, ampak moram reči tako kot izgubljeni sin: „Grešil sem zoper tebe, Gospod,“ zaničeval sem Te, in to boli.

On mi hoče podariti svojo ljubezen v vsakem trenutku in biti z menoj. On hoče delovati preko mene in biti z menoj vsak hip.

5. Predlog poboljšanja.

Glede ključnih trenutkih moram premisliti, kako lahko spremenim svoj način življenja, da bi ostajal v globljem stiku z Njim (Jn 15,9). Videti ne le, kar me je oviralo, ampak tudi tisto, kar mi je pomagalo. Pozornost do slednjega mi pomaga izboljšati odnos z Bogom. Ni dovolj gledati, česar nisem storil.

Kaj pomeni, tukaj zmoliti Očenaš.

Velika družina z malimi otroci okrog mize, ki se prerivajo in vpijejo. Oče reče, bodite mirni, da krožnik ne pade in se ne razbije. Otroci se ne zavedajo tega opozorila. Če pa en krožnik pade in se razbije, otroci rečejo, da ne bodo tega več storili.  (Eksamen mora v meni prebuditi občutek, da česa ne bom več storil. Ker vidim, da podiram, kar Ti želiš delati.)

Vendar otroci že čez dva dni vse pozabijo. Starši jih morajo vedno znova spomniti, kaj se lahko zgodi, če niso mirni in ne poslušajo.

V tem smislu prosim Božjo pomoč: Spomni me na nevarnosti, v katere padam, spomni me na trenutke, ko grem na napačno pot. Daj mi čutiti, da si z menoj, in mi pomagaj, da Te bom poslušal in bom Nate pozoren.

Z očenašem izpovem, da sem sam od sebe nesposoben hoditi po tej poti. Kakor majhen otrok potrebujem Očetovo pomoč. Ko zanjo prosim Boga, eksamen ostaja in je molitev. Le tako grem lahko naprej.

Tretja možnostOzaveščanje dneva z ljubečim Jezusovim pogledom.

Jezus se je ozrl vanj, ga vzljubil(Mr10,21)

1.Zberem se in se zavem sebe ter svojega telesnega, duševnega in duhovnega počutja. Nato se zavem Božje navzočnosti in se prepustim ljubečemu pogledu Boga Očeta, ki me gleda z isto ljubeznijo kot svojega Sina Jezusa Kristusa.

2.Gledam, kaj vse je Bog skozi današnji dandelal dobrega zame; kako se mi je podarjal po vseh ljudeh, stvareh in dogodkih. Hkrati se mu zahvaljujem in gas lavim zato, česar se spomnim.

3.Nato pogledam, kako sem se odzval na njegove darove. Za vse, v čemer sem se zaprl pred njegovo ljubeznijo, se kesam, prosim očiščenja. Odrekam se slabemu in skušnjavam, ki jih mi pomaga prepoznati. Za konkreten namen ga prosim pomoči in večje pozornosti.

4.Po izkušnji zahvale in kesanja pogledam na jutrišnji dan. Skupaj z Bogom načrtujem, kako bom živel v skladu z njegovo ljubečo željo za moje življenje. Izročim se troedinemu Bogu in priporočim kakemu svetniku.

Kako in ob čem molim:

A) Podaljšana večerna molitev:

– 3 dni o misli (DV 33-37), 3 dni o besedah (DV 38-41), 3 dni o dejanjih (DV 42), nato preostale dni združeno.

– Ob odlomkih, ki povzemajo vsebino eksamna: Rim 7, 15-20; Iz 43; Jn 15,1-10; DV 53; DV 63.

B) Jutranja molitev in običajni eksamen zvečer:

– Zjutraj si vzamem več časa za pogled na včerajšnji dan, ob odlomkih iz točke A).

– Več časa namenim jutranji prošnji oz. sklepu, da bom šel za Jezusom (prim. DV 24): lahko ob katerem izmed odlomkov Mt 8,1-4; 5-13; 14-17; 18-22; 23-27.

Jutranja izročitev dneva (Apostolat molitve)

Jezus, po Marijinem brezmadežnem srcu Ti darujem

svoje molitve, delo, veselje in trpljenje današnjega dne,

združene z daritvijo svete maše po vsem svetu.

Darujem jih za vse namene Tvojega Presvetega Srca:

za rešitev duš, zadoščevanje za grehe

in ponovno združitev vseh kristjanov;

darujem jih za namene naših škofov,

vseh apostolov molitve

in zlasti za namene, ki jih ta mesec priporoča sveti oče.

Molitev za duhovno svobodo (ob začetku dela)

O Božji Duh, prosimo te,

pomagaj nam naravnati vsa naša dejanja

po Tvojih navdihih

in jih opravljati

s Tvojo milostno pomočjo,

da bosta vsaka naša molitev in vsako delo

vedno imela svoj začetek v Tebi

in se po Tebi srečno končala. Amen.

Prošnja za nenavezanost

Moj Gospod, prosim Te,

da odstraniš vse, kar ločuje

mene od Tebe in Tebe od mene.

Odstrani vse, kar me dela nevrednega

Tvojega pogleda, Tvoje roke in Tvoje graje;

tvojih besed in pogovora s Teboj,

Tvoje dobrotljivosti in ljubezni.

Odvrni od mene vsako zlo,

ki me ovira, da Te ne vidim,

slišim, okušam, vonjam in se Te ne dotikam;

da se Te ne bojim in nisem pozoren do Tebe;

da Te ne poznam, Ti ne zaupam, Te ne ljubim, Te nimam;

da se ne zavedam Tvoje navzočnosti

in se Te ne veselim, kot bi se lahko.

Vse to prosim zase

in si goreče želim od Tebe. Amen.

bl. Peter Faber

Bog vas blagoslovi!

Komentiraj